Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

fredag, maj 8

Natten som blir dag.

Det tog längre tid än jag hade trott att plugga det sista till typografi provet, insåg att det var flera delar jag hade missat. Men nu tror jag att jag har koll på allt, iallafall får vi väl hålla tummarna för det. Jag är iallafall inte trött nu, så ligger ner bäddad i sängen och lyssnar på härliga låtar som får mig att fundera, jag älskar det där att ligga stilla & bara låta tankarna flöda som på ett löpande band. Jag vet jag är en riktig dagdrömmare, men jag står för det och jag älskar det. Det är som terapi för mig och om jag verkligen får bestämma sitter jag gärna in virad i en filt med min gamla dagbok jag haft sedan jag kunde skriva och bara skriver de ord jag vill ha med. En lugnande känsla särkilt om man kan få sitta ute i den friska luften. Hur får ni till ert lugn? Pratade lite men en vän till min förut, vi pratade om familj och hur viktigt det är egentligen. Nu när jag var hemma hos mamma, märkte jag hur mycket jag verkligen saknar att små tjafsa med lillebror, eller att vakna till mammas söndags städande. Jag önskar ibland att jag kunde åka hem oftare och spendera tid med mina småbröder och resten i familjen. Men jag antar väl att det är en del av att bli vuxen, att släppa taget en bit. Om jag hade fått bestämma hade jag levt i lagom stort hus så att alla får sin egen yta men med både mormor, morfar,farmor, mamma, pappa (x2) och syskonen. Skulle även tänka mig att slänga in några kusiner. Ja, det kan låta konstigt men jag älskar att vara nära min familj, man känner kärleken. Vi alla borde uppskratta vår familj oftare och då också inklusive mig själv, jag är så dålig på att visa dem hur mycket dem betyder men jag hoppas att de vet det ändå. Ska försöka bli bättre på det. Nu ska jag fortsätta dagdrömma lite eller är det natt/kvälls drömning nu kanske, äsh jag vet inte men drömma mig bort och njuta ska jag göra iallafall.

Kiss n hugs

Karolin Chambel

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL