Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

onsdag, juli 2

Jane Austen - författaren

Hej, efter att ha kollat på filmen jane austen`s bookclub har jag fattat ännu mer intresse av hennes verk än vad jag tidigare varit. Har läst och sett några som är baserade på hennes böcker men efterosm jag alltid blivit varnad att hon skriver väldigt gammalmodigt och kanske oförstårligt för våran generation så har jag aldrig läst någon bok av just Jane Austen. Men har länge velat göra det så idag köpte jag boken - Förnuft & känsla by jane Austen på pocket affären. Tänkte jag skulle läsa lite på tåget imorgon, åker nämligen för att träffa farmor.
Men tillbaka till Jane, Har bläddrat igenom boken lite och ser vissa ord jag aldrig hört innan men förstår dom ändå. Alla beskriver Jane`s böcker so väldigt romantiska och tjejiga så varför skulle inte jag smälta som alla andra. Jag föll ju för dom baserade så varför inte nu.
Om din engelska lärare inte nämnt något underbart citat av Jane Austen så borde han/hon sparkas dom är ju så sanna! Så jag rekomenderar starkt till er andra att fördjupa er och våga er på en svår jane austen bok för att möta jane och hennes romantik.
Man behöver ju inte vara en bokmal för att läsa klassiker.

With love, your.
Karolin Chambel

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL