Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

lördag, februari 19

WHY SHOUDNT I CARE?

Jag är ingen miljö aktivist men jag bryr mig om den och även om jag slarvigt kan slänga en cigarett fimp på marken utan att ens byr mig ger jag nu Sverige en extra toast som nu går mot framgång som ett miljö land.

Skräp-bötern är påväg och vi slarviga individer kan nu få sota för alla ölburkar vi "råkat" lämna kvar efter en grillkväll vid sjön. 800kr är förslaget och jag anser inte att det är mer än vett att införa detta då vi inte ska skräpa ner vår miljö, lika så som vi inte skulle slänga en ölburk på mattan hemma. Håller ni med? Eller tycker ni att detta är löjligt, ställ er då frågan om ni skulle vilja ha ölburkar på grillplatsen där era barn sedan kommer med sin skolklass.

Jag är kommer ihåg när jag vandrade gatorna i en stad långt långt bort(där det är förbjudet att till och med dela med sig av sitt saliv på gatorna) med några vänner och vi diskuterade hur rent och fint det såg ut, spårvägarnas kanter var inte fulla av glasspapper och fimpar utan rena med knappt ett damm korn. Min vän tappar sitt tuggummi på gatan och en yngre pojke glor ilsket på henne tills hon tar upp det. De var rädda om den plats de lever på, vilket vi svenskar ibland kan vara dåliga på. Det är för mycket nedskräpning och vandalisering även om vi är ett land med mycket bra förmåner så måste vi ändå arbeta framåt och jag är glad att detta nu infaller den 1juni. Länge leve rena parker och länge leve den mark vi står på.

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL