Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

onsdag, december 8

Dag 09 – Min tro.


DU VET VÄL OM ATT DU ÄR VÄRDEFULL...

Jag är född som katolik men har alltid gått i en protostantisk kyrka och jag är även döpt i en sådan och kommer antagligen också att gifta mig i en sådan! Jag har alltid trott att det finns något efter livet på jorden men jag har aldrig riktigt satt fingret på vad och hur många är vi inte som inte har det?!?! . På frågan om det finns en gud är mitt svar jag har ingen aning! Om det finns en så tycker jag att han har mycket jobb att ta igen. Dock har jag gått i kyrkan sedan 13års ålder frivilligt även om jag nu inte längre går dit, jag gillarde stämningen och den gemenskapen vi hade i våran ungdomsgrupp men nu är vi alla förstora och har inte tid. Och om jag tror på allt kyrkan står för kan jag inte direkt svara ja på men jag tror på att de ger folk i stöd om de behöver det och framför allt om de frågar efter det. Jag tror alltså inte riktigt på något som specifikt men jag tror inte på att vår själ bara försvinner efter att vår kropp slutar fungera för mig är det ofattbart även om inget är bevisat. Jag tror dock på något som heter karma är man dum så får man igen, gör man något bra så händer något bra och så vidare. Min bästa vän Bella brukar säga att hon tror på ödet att allt händer av en anledning och jag tycker väl att det ligger något i detta med. Livet är en gåta i vissa sammanhang och jag vet inte om jag vill spendera hela mitt liv att ta reda på svaret utan jag tror att svaret någon gång kommer komma till mig. Det är min tro.

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL