Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

lördag, december 4

Dag 05 – Vad är kärlek?

Så vad är kärlek? Är det känslan som man får när den man älskar tittar en i ögonen? Är det bandet mellan mor och dotter? Eller de stunder man känner lycka tillsammans med sin bästa vän? För mig är kärlek mer som en rubrik med flera punkter under. Det finns så mycket olika moment som ingår i kärleken för kärleken har enligt mig olika ansikten beroende på ålder, relation och sätt. Alla vi människor är olika och lika så är kärleken emellan oss. Under mitt sista år på gymnasiet gjorde jag en bok, en bok där jag intervjuade olika personer om olika sorter av kärlek och tolkade deras berättelse i bilder. Detta fick mig att inse att kärleken inte länge är något konkret utan något som hela tiden förändras. Och att förklara något så stort är egentligen rätt omöjligt. Vi människor har kärlek till mycket och där med jag. Jag har olika kärleksband till min bästa vän, till min familj och till den person jag vill dela mitt liv med. Jag är virrig och lika så är kärleken. Man kan har kärlek till mycket mer än vad man tänker på när man säger ordet kärlek? Testa själva att säga KÄRLEK högt för er själva! vad tänker ni på? Kärlek för mig är allt, för det finns en kärlek till och för allt men sedan den kärleken man får och får uppleva är den kärleken man sedan uppskrattar. Och jag jag uppskrattar kärleken fullt ut.

Störst av allt är kärleken.

1 kommentar:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL