Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

tisdag, oktober 14

Pressat schema & inga nöjen.

Ja, Vi alla elever som nu går i 2:an på Sigid rudebecks har ett minst sagt pressat schema. Ingen tid för nöjen, bara förbredelser inför prov, redovisningar, tal & kommande planer för lovet. Jag vet inte hur det ser ut i andra skolor, men nu är det den tiden. Då en period på terminen har gått & det är dags förr oss att vísa vad vi lärt oss än sålänge & alla vill ju prestera bra så det utgör att det inte längre blir mysig fika på luchen utan en snabb lunch i datasalen för att förbreda sig in till sista sekund, inga degiga söndagar framför tv utan en hel del kaffe & en lång dag stirrande i böcker. Inte heller helgen blir plugg fri på samma sätt, vi måste ta vara på varje sekund för att sedan kunna anda ut under höstlovet. Jag kan bara nämna en liten del av vad jag ahr att göra dom kommande 2 veckorna, Samhälls prov om idelogierna & ismer, Eng muntlig redovisning, matteprov, Mutligt slut prov i svenska, uppträda i pjäsen, Reorik slut tal & Debatt & Kemi avslutningen. Låter det lockande, skulle inte tro det va? Jag har nyss kollat på Dh & samtidigt skrivit ner några stöd ord till engelska redovisningen jag har imorgon & nu ska jag hoppa in i idelogiernas värld i samhälls boken eftersom vi även har prov imon. Angående min vecka, består den endast av plugg. Igår tog jag dock en paus och gick på bio med min älskade Christian <3,>
Karolin Chambel

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL