Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

lördag, januari 8

En snabb variant av året 2010

Jag har väl inte riktigt gett er någon år summering av 2010 så jag tänkte att jag nu klickar in ett tidsinställt sådant. 2010 har verkligen varit ett upp och ner år, det började med en galen nyårsafton där jag fick en nyårkyss som påverkade hela mitt år i princip. Året började alltså väl och jag var väldigt lycklig här, skolan pressade på men jag log ändå. Detta var även mina sista månader i Linköping så vi festade för hela slanten, fikade upp alla våra pengar och njöt av varandras sällskap tills studentveckan kom (fortare en man trott) och vi tog ett steg upp innan vi sa adjö. Det gjorde så att sommaren fick en underbar början, att beskriva studenten har jag redan försökt men jag finner som sagt inga ord.
Jag flyttade tillbaka till kära Göteborg 3 dagar efter studenten och under sommaren knegade jag på Old Corner som servitris. Det höll ut ända fram till september men emellan där hann jag både med London, Milano tillsammans med min man och en massa sommarmys i min då efterlängtade hemstad.

I September drog jag iväg för att spendera 2 veckor i Portugal men då omständigehterna här hemma var trista blev 2 veckor enkelt 2 månader istället och tillsammans med min kusin och mina underbara vänner hade jag the time of my life där nere och levde som om jag skulle dö imorgon. Dock går tiden fort när man har roligt och boomben när man kom hem till verkligenheten och fick möta sanningen i vitögat var det inte lika kul. Dock hade jag självklart mina underbara vänner till stöds och ett nytt jobb som gjorde vardagen lite mer givande innan snön hann falla och vinter kom. Utekvällar besparade vi oss på men hade lika roligt ändå, iallafall när vi fick chansen men på nyår så fanns det inga hämningar och mitt år slutade med en repris från året innan men bara med lite mer vänner. 2010 har alltså varit ett upp och ner år men mest ett helt underbart sådant.

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL