Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

tisdag, november 30

DAY ONE - THIS IS ME
Så detta inlägg skall alltså handla om mig, vem är jag, vad vill jag och mera jag jag jag. Jag har alltid tyckt att den svåraste uppgiften man kan få är att presentera sig själv, det där personliga brevet man skickar med sitt Cv eller liknande tycker jag alltid slutar med att det låter så klychigt?! jag vet inte hur detta inlägget kommer att slutar men jag ska försöka.

Jag är en tjej på 19år (fyller 20 i mars) pt till Maria (efter mormor) Karolin (efter Glamour serien hemskt nog!!) Chambel Emanuelsson. Jag bor i härliga Göteborg där jag pendlar mellan att Ruddalen och Slottskogsvallen där jag sliter för att till våren kunna spendera sommaren i Portugal tillsammans med min Bästa vän Bella och sedan försätta Asien runt. (om inga hinder kommer ivägen!!) Bella är min vapendragare alltså den jag träffar mest på min fridtid, hon är min tvillingsjäl men förutom henne har jag några nära vänner och många ytliga. Min mamma är från Portugal så jag har i princip spenderar varje lov och sommar bland sandstränder, godmat samt sangriga(på senare år). Och jag kom nyligen hem från en 2 månaders vistelse i mitt paradis, Praia da luz, Algarve, Portugal.

Jag är uppvuxen med min mamma + hennes f.d man Martin som jag kallar Pappa och har 2 mindre bröder på hennes sida men har min ´"riktiga" far + 3 syskon i Stockholms trakterna dit jag åker så fort tiden räcker till. Jag bodde hos min mor tills jag bestämde mig för att spendera mina gymnasie år i Linköping där jag läste Journalistik och intervjuade/fotograferade diverse kändisar som Per Moberg,Linda Rosing, Marie Serneholt och Tokio Hotel ect.ect.. Journalist planerna ligger just nu lite på is men kommer att komma igång när jag är klar med mina äventyr runt om i världen.
Jag är en väldigt social tjej!! som gillar att visa fram föttena och ge järnet när det är något jag verkligen vill detta kan störa många och de tycker att jag kan ta för mycket plats men jag är också en tjej med skinn på näsan och är inte rädd för att säga ifrån. Mina vänner kallar min klumpig?! och de tycker att jag blir rastlös av att sitta still förlänge vilket delvis kan stämma. Jag tycker om fotboll men föredrar att kolla på serier som Gossipgirl och läsa Cosmopolitan men på helgen och lediga dagar säger jag inte nej till att slå klackarna i taket tillsammans med mina vänner.

Så det var lite om mig förövrigt är jag väl svag för nerdiga killar och dricker helst chai latte över en fika. Vill ni veta något mer är det väl bara att fråga. Imorgon är temat min första kärlek och frågan är vem det egentligen nu var? haha...

Inga kommentarer:

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL