Kontakt:

Karolinchambel@hotmail.com

måndag, oktober 25

INTE LÄNGRE EN SKRUV LÖS.

Åhh nu är jag så mätt att jag inte tror jag ens får ner en den där goda chokladkakan vi sätt framemot ikväll. Aja har men en familj som lagar god mat och goda efterrätter som sedan toppar detta med något gott vin då får man lov att hoppa den där annars oemotståndliga kakan haha! Ni förstår vad jag menar och kanske vart detta inlägget handlar om? Jo, min underbara familj. Jag pratade med min mamma idag som jag nu befinner mig 3000mil bort från, hon och jag har alltid haft våra dispyter men vi är också dem som alltid höll ihop. Jag saknar henne så som jag saknar mina bröder och min älskade ovanliga katt. Jag satt och tänkte igår hur livet hela tiden vänder, man kan gå från lycklig till ledsen på bara en sekund. Just nu befinner jag mig i Portugal mitt forna hemland som mamma brukar säga, jag spenderar tid med min kusin, min moster, hennes man o.s.v och jag inser hur lyckligt lottad jag är att jag har dessa människor omkring mig. Jag har alltid sagt att blod inte är tjockare än vatten och det stämmer på vissa parter. Jag har som många vet en stor familj och jag har insett att den egentligen inte är så stor. Blodsband det delar jag med många men de är bara få som min mamma, mina bröder, mina morföräldrar fåtal kusiner och morssyskon som tillhör min familj.

De säger att vänner är den familj man själv väljer och jag har valt tillsammans med mina underbara blodband och med mina underbara vänner har jag en trygghet då jag vet att det är dem som är min mittpunkt när livet vänder. Det är dem som är min grund på ett hus, det är dem som är skruven som håller allt ihop. Detta blev en känsligt inlägg och kanske också rätt gåtfullt och krångligt. Jag jag är just det förstår ni, gåtfull, krånglig och känslig men jag visar det inte alltid.

1 kommentar:

FRIDAH sa...

Så fint skrivet hjärtat.!

KOM HEM , och kom till Sthlm :)

COPYTIGHT (C) KAROLIN CHAMBEL